Archives

All posts for the day February 20th, 2011

sentuhan jari jemariku..ahaks…

Published 20 February 2011 by chaleeya

hehehe… bebaru nie bos sy Cik Sharmida telah melangsungkan majlis pertunangan beliau dengan cik abe pilihan hati…sy ditugaskan utk membantu membuat persiapan dan En. Wancik a.k.a Atok’s pula ditugaskan utk merakam kan detik2 mengikat tali pertunangan mereka…. huhu…masa semakin hampir, pelbagai agenda telah dirancang….TETIBA….SUDDENLY…!!! owhhh GOD…disebabkan sifat PENTINGKAN DIRI SENDIRI pihak lain, Atok’s terpaksa menggantikan tempat CiTy!! aiyokk….hancur la rancangan kami…Disebabkan oleh itu, sy diberi amanah oleh Atok’s utk menggantikan tugas beliau mengambil gamabr majlis… hohoho…belasah ;a labu…sy bukan nyer expert pun, klu stakat suka2 bole la… aiyokk… ikuti perjalan sy ke Majlis Pertunangan Cik Shar di Kg. Inas, Kuala Pilah, Negeri Sembilan :

~suasana kg yg sgt mendamaikan~

~kenderaan yg membawaku ke Kg. Inas..TQ kak Nana~

~org kg sedang menyediakan juadah utk para tamu~

~masih menggunakan kayu api utk memasak..~

~mengasah bakat terpendam.. membuat gubahan hantaran utk pihak lelaki~

~menghias chocolate~

~halwa betik..antara hasil sentuhanjemariku... hehe~

~hasil nya..huhu..~

 

itu utk hantaran… tetibe kena makeup pulak… aiyokk… sy x penah makeup kan org nie… so cm ner??? (~_~)” nk buat mcm mane… blasah jer la… x reti pon kena tunjuk konfiden jerk… hahahahhhha…..

~nie before make up... bese tau dia buat muka... ;p ~

~under progress... entah ape jd aku pon x tau... wahahaha...~

hehe…~”]

~lagik....kite cucuk tinge dia.... hahahaha...~

~tadaaa..... nie la hasil kite makeup.. bese2 jer...~

~ nie la hasil keseluruhan nya...hantaran+makeup+photog...~

~Alhamdulillah... semua berjalan lancar...~

~it's Me..setelah penat mengerah tenaga,time possing plak sebelumpulang ke Shah Alam~

hehehe… this is fisrt time jd org penting utk majlis besar… huhuhu… my dear bos: Cik Shar ckp sy ada bakat.. iyer ker? sy pon x pasti… tp yg penting sy mmg suke benda2 yg cantiks… sy suka kan kecantikan.. InsyaAllah klu ada rezeki sy akan mengikuti kelas makeup to improve kan lg kemahiran yg ada… insyaAllah… Harap doa yg terbaik dr kawan2 semua…

Alhamdulillah…

With Full of LURVE…. Regards…

Advertisements

Dunia Kami

Published 20 February 2011 by chaleeya

Assalamualaikum…..

Dah lama x jenguk blog… hehehe… kerajinan terserlah…. hehehehe….

owaits… now sy nk share ngn u ols sumer bagaimana sy n team bekerja… hehe… poyo jer… biar lah ape org nk ckp, yg penting sy sgt bersyukur kerana ditempat di Unit Kerajaan Prihatin… sbb per tau? sbb sy ade bos yg sgt baik hati…n kengkawan yg sgt memahami… bole dikatakan kitorg satu team nie sekepala la… bile keje sume keje, bile enjoy sume enjoy… so dlm unit nie xde masalah, sume bole tolak ansur.. bak kate org JAWA : ” Give & Takes” gitue…. kikikiki….masuk dlm unit nie pon disebabkan atas cadangan “dia” yg konon nyer sy di unit ASB tue xde keje… huhuhu… mula2 mmg berat hati sesangat sbb nk tinggalkan unit ASB… tp bila pikir2 balik, n berfikir positive… akhirnya ia membawa sy ke satu dunia yg berbeza & byk mengajar sy dr pelbagai sudut… Alhamdulillah… bak kata org, sesungguhnya Tuhan tue lebih mengetahui ape yg terbaik utk kita… sy dpt belajar byk benda baru… Unit KP nie sebenarnya Bantuan Rumah Kerajaan Prihatin utk mereka yg dikategorikan MISKIN… Program di bawah Kerajaan Negeri Selangor… Dengan adanya program nie, alhamdulillah, ramai org yg miskin & susah dpt mengubah kehidupan mereka agar lebih sempurna…

x dpt digambarkan dengan kata2 bila terpancar riak kegembiraan di wajah mereka yg menerima bantuan nie..kadang2 ada yg hingga mengalirkan air mata kerana terlalu gembira kerana masih ada yg sudi membantu mereka nie… x kurang juga ada yg x berpuas hati dgn bantuan yg diberikan oleh Kerajaan Negeri, sehinggakan ada yg memaparkan ketidak puas hatian mereka tue di surat khabar!! Hurmmm.. lumrah manusia di dunia yg tidak pernah BERSYUKUR dgn kurniaan yg diberikan…sabar je la…

huhuh… panjang plak… so guys… nie ade some picture ketika kami menjalankan Program Turun Padang samaada Siasatan ataupun Pemantauan… (^_^)

~kami juga menghulurkan sedikit sumbangan berupa bekalan makanan harian ~

~Bos memberi arahan kepada Faizal @ Wak Pejal ~

~nie la kitorg nyer Dato' Bandar @ Ultramen @ Zuwal... Hehehe.. byk berjasa nie.. TQ.~

~KAMI di satu Majlis Serah Kunci di Daerah Gombak~

~KAMI... walaupun stress, penat, kami tetap senyummm... ~

~dlm perjalanan pun sempat mengasah bakat terpendam... ITU SAYA!!~

~sahabat yg byk membantu ketika Majlis Serah Surat Tawaran di Hulu Selangor~

~x mengira keadaan cuaca.. hujan pun kami redah demi mendapat keberkatan gaji yg dibayar kpd kami... Amin~

~perjalanan kami pulang setelah selesai menjalankan tugas~

~salah seorang penerima bantuan..sgt bersimpati dgn nasib nenek nie..~

~kami & kerja amal.. hati sgt tersentuh ketika melihat keadaan nenek tinggal berseorangan~

~mendengar cerita dan nasihat.. kami dijamu dengan air kopi setelah kerja2 membersih rumah nenek~

 

~aik!!! nie sape bos nie? huhu..sekali sekala buli bos.. hehe~

huhuhu….

To be continue…. With full of LURVE….Regards….