Dunia Kami

Published 20 February 2011 by chaleeya

Assalamualaikum…..

Dah lama x jenguk blog… hehehe… kerajinan terserlah…. hehehehe….

owaits… now sy nk share ngn u ols sumer bagaimana sy n team bekerja… hehe… poyo jer… biar lah ape org nk ckp, yg penting sy sgt bersyukur kerana ditempat di Unit Kerajaan Prihatin… sbb per tau? sbb sy ade bos yg sgt baik hati…n kengkawan yg sgt memahami… bole dikatakan kitorg satu team nie sekepala la… bile keje sume keje, bile enjoy sume enjoy… so dlm unit nie xde masalah, sume bole tolak ansur.. bak kate org JAWA : ” Give & Takes” gitue…. kikikiki….masuk dlm unit nie pon disebabkan atas cadangan “dia” yg konon nyer sy di unit ASB tue xde keje… huhuhu… mula2 mmg berat hati sesangat sbb nk tinggalkan unit ASB… tp bila pikir2 balik, n berfikir positive… akhirnya ia membawa sy ke satu dunia yg berbeza & byk mengajar sy dr pelbagai sudut… Alhamdulillah… bak kata org, sesungguhnya Tuhan tue lebih mengetahui ape yg terbaik utk kita… sy dpt belajar byk benda baru… Unit KP nie sebenarnya Bantuan Rumah Kerajaan Prihatin utk mereka yg dikategorikan MISKIN… Program di bawah Kerajaan Negeri Selangor… Dengan adanya program nie, alhamdulillah, ramai org yg miskin & susah dpt mengubah kehidupan mereka agar lebih sempurna…

x dpt digambarkan dengan kata2 bila terpancar riak kegembiraan di wajah mereka yg menerima bantuan nie..kadang2 ada yg hingga mengalirkan air mata kerana terlalu gembira kerana masih ada yg sudi membantu mereka nie… x kurang juga ada yg x berpuas hati dgn bantuan yg diberikan oleh Kerajaan Negeri, sehinggakan ada yg memaparkan ketidak puas hatian mereka tue di surat khabar!! Hurmmm.. lumrah manusia di dunia yg tidak pernah BERSYUKUR dgn kurniaan yg diberikan…sabar je la…

huhuh… panjang plak… so guys… nie ade some picture ketika kami menjalankan Program Turun Padang samaada Siasatan ataupun Pemantauan… (^_^)

~kami juga menghulurkan sedikit sumbangan berupa bekalan makanan harian ~

~Bos memberi arahan kepada Faizal @ Wak Pejal ~

~nie la kitorg nyer Dato' Bandar @ Ultramen @ Zuwal... Hehehe.. byk berjasa nie.. TQ.~

~KAMI di satu Majlis Serah Kunci di Daerah Gombak~

~KAMI... walaupun stress, penat, kami tetap senyummm... ~

~dlm perjalanan pun sempat mengasah bakat terpendam... ITU SAYA!!~

~sahabat yg byk membantu ketika Majlis Serah Surat Tawaran di Hulu Selangor~

~x mengira keadaan cuaca.. hujan pun kami redah demi mendapat keberkatan gaji yg dibayar kpd kami... Amin~

~perjalanan kami pulang setelah selesai menjalankan tugas~

~salah seorang penerima bantuan..sgt bersimpati dgn nasib nenek nie..~

~kami & kerja amal.. hati sgt tersentuh ketika melihat keadaan nenek tinggal berseorangan~

~mendengar cerita dan nasihat.. kami dijamu dengan air kopi setelah kerja2 membersih rumah nenek~

 

~aik!!! nie sape bos nie? huhu..sekali sekala buli bos.. hehe~

huhuhu….

To be continue…. With full of LURVE….Regards….

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: