Archives

All posts for the month March, 2011

~~ T A U B A T ~~

Published 25 March 2011 by chaleeya

Lirik Lagu Doa Taubat – Raihan

Lirik Lagu Raihan – Doa Taubat

Wahai Tuhan ku Tak Layak Ke Syurga Mu
Namun Tak Pula aku Sanggup Ke Neraka Mu

Ampunkan Dosa ku Terimalah Taubat Ku
Sesungguhnya Engkaulah Pengampun Dosa-dosa Besar

Ilaahi lastu lilfirdausi ahlan
walaa aqwaa ‘alannaaril jahimi
fahabli taubatan waghfir dzunuubi
fa innaka ghoofiruddzambil ‘adziimi

Dosa-dosaku Bagaikan Pepasir Di Pantai
Dengan Rahmat Mu Ampunkan Daku Oh Tuhan Ku

Wahai Tuhan Selamatkan Kami Ini
Dari Segala Kejahatan dan Kecelakaan

Kami Takut Kami Harap Kepada Mu
Suburkanlah Cinta Kami Kepada Mu

Akulah Hamba Yang Mengharap Belas Dari Mu

Advertisements

~Azab Meninggalkan Solat 5 Waktu~

Published 24 March 2011 by chaleeya

Barangsiapa yang (sengaja) meninggalkan solat fardhu lima waktu :-

~Subuh Allah SWT akan mencampakkannya kedalam neraka Jahannam selama 60 tahun* di akhirat. (*nota – 1 tahun diakhirat=1000 tahun didunia=60,000 tahun)

~Zuhur Dosa sama seperti membunuh 1000 orang muslim.

~Asar Dosa sama seperti meruntuhkan Ka’abah

~Maghrib Dosa sama seperti berzina dengan ibubapa sendiri.

~Isyak Allah SWT berseru kepada mereka :- “Hai orang yang meninggalkan solat Isyak, bahawa Aku tidak lagi redha engkau tinggal dibumiKu dan menggunakan nikmat-nikmatku, segala yang digunakan dan dikerjakan adalah berdosa kepada Allah SWT.” ********

Antara azab bagi mereka yang meninggalkan solat:

~Dunia~

 1. Allah SWT menghilangkan berkat dari usaha dan rezekinya.

2. Allah SWT mencabut nur orang-orang mukmin (soleh) daripada (wajah) nya.

3. Dia akan dibenci oleh orang-orang yang beriman.

~Sakaratul Maut~

1. Ruh dicabut ketika ia berada didalam keadaan yang sangat haus.

2. Dia akan merasa amat azab/pedih ketika ruh dicabut keluar.

3. (su’ul khatimah)

4. Dia akan dirisaukan akan hilang imannya.

~Alam Barzakh~

1. Dia akan merasa susah (untuk menjawab) terhadap pertanyaan (serta menerima hukuman) dari Malaikat Mungkar dan Nakir yang sangat menggerunkan.

2. Kuburnya akan menjadi cukup gelap.

3. Kuburnya akan menghimpit sehingga semua tulang-tulang rusuknya berkumpul (seperti jari bertemu jari)

4. (Siksaan binatang-binatang bisa seperti ular, kala jengking dan lipan< LI>)

~Hari Qiamat~

1. Hisab keatasnya menjadi sangat berat

2. Allah SWT tersangat murka kepadanya.

3. Allah SWT akan menyiksanya dengan api neraka.

Nota :~~ Saudara-saudaraku, ingatlah, jangan kita menganggap solat jemaah itu satu perkara kecil kerana ianya termasuk dalam sunat mu’akkad yang sangat dituntut – ada yang mengatakan ianya adalah fardhu kifayah. Oleh yang demikian, marilah kita sama2 saling ingat mengingati anatara satu sama lain. Memandangkan keadaan dunia yang semakin hampir waktu nya. Petanda kecil Hari Qiamat sudah banyak berlaku. Sudahkah kita semua bersedia untuk menghadapi hari itu??

~ Dan SeBeNarNya ~

Published 21 March 2011 by chaleeya

Mase otw balik dari KPJ td, tetibe terdengar lagu Yuna ~Dan Sebenarnya… Bila hayati lirik lagu nie, mcm best plak… Poyos betul r minah nie…!!! Bukan nye x penah dgr lagu nie…. huhuhuhu…. pastu tetibe sayu jer hati nie…. Ape masalah kau nie ppuan?? asik nk emo jerk…. huh…. benci ngn diri sendiri yg kekadang emo…. emo x bertempat ke aku nie?? @ aku yg byk memendam perasaan?? bkn nk pendam perasaan sorg diri, tp aku x tau adekah ia satu keputusan yg bijak klu aku nie terlalu jujur?? adakah ia akan mendatangkan kebaikkan @ lebih kpd keburukan? hurmmm…. Duhai hati…. ko nie kan…. haishhhhh!!!!! dah la… mls nk lyn perasaan nie… lyn la lagu nie jap…. huhuhu…..

 

Yuna-Dan Sebenarnya

oh bulan
jangan layan diriku lagi
pabila,
air mata membasahi pipi
dan lagu2 di radio seolah2 memerli aku
pabila,
kau bersama yg lain
[Dan Sebenarnya Lirik]

adakah perasaaan benci ini sebenarnya cinta
yang masih bersemadi untukmu
dan sebenarya ku mengharapkan
di sebalik senyuman mu itu
kau juga merindui aku

ku enggan
berpura pura ku bahagia
ku enggan
melihat kau bersama si dia
oh ku akui cemburu
telah menular dalam diri
pabila
kau bersama yang lain

adakah perasaaan benci ini sebenarnya cinta
yang masih bersemadi untukmu
dan sebenarya ku mengharapkan
di sebalik senyuman mu itu
kau juga merindui aku

pabila kau merenung matanya
ku rebah,
jatuh ke bumi
di saat kau benar-benar mahu pergi
seperti ku bernafas dalam air
adakah perasaaan benci ini sebenarnya cinta
yang masih bersemadi untukmu
dan sebenarya ku mengharapkan
di sebalik senyuman mu itu kau juga merindui aku
oh

~~Everything I do, I do it for U~~

Published 20 March 2011 by chaleeya

For U… wink2… ahakss…

Everything I do, I do it for U – Bryan Adams

Look into my eyes – you will see,
What you mean to me.
Search your heart – search your soul,
And when you find me there, you’ll search no more.

Don’t tell me it’s not worth tryin’ for.
You can’t tell me it’s not worth dyin’ for.
You know it’s true,
Everything I do – I do it for you.

Look into your heart – you will find,
There’s nothin’ there to hide.
Just take me as I am – take my life,
I would give it all – I would sacrifice.

Don’t tell me it’s not worth fightin’ for.
I can’t help it – there’s nothin’ I want more.
Ya know it’s true,
Everything I do – I do it for you.

There’s no love – like your love.
And no other – could give more love.
There’s nowhere – unless you’re there.
All the time – all the way.

Oh – you can’t tell me it’s not worth tryin’ for.
I can’t help it – there’s nothin’ I want more,
Yeah, I would fight for you – I’d lie for you.
Walk the wire for you – yeah, I’d die for you.

Ya know it’s true.
Everything I do. all, I do it for you.

“Marry You”

Published 20 March 2011 by chaleeya

Salam….

ahahahahhahhaha… bikin suspen la lu minah…. sebenar nyer sy suke sgt2 lagu nie… “Marry You” song by Bruno Mars……ermmm… so CHUWEETTTTTT…… so guys…. feels da lyrics ya… layannnnssss…..~~~~~~

~Marry You~

It’s a beautiful night,
We’re looking for something dumb to do.
Hey baby,
I think I wanna marry you.

Is it the look in your eyes,
Or is it this dancing juice?
Who cares baby,
I think I wanna marry you.

Well I know this little chapel on the boulevard we can go,
No one will know,
Come on girl.
Who cares if we’re trashed got a pocket full of cash we can blow,
Shots of patron,
And it’s on girl.

Don’t say no, no, no, no-no;
Just say yeah, yeah, yeah, yeah-yeah;
And we’ll go, go, go, go-go.
If you’re ready, like I’m ready.

Cause it’s a beautiful night,
We’re looking for something dumb to do.
Hey baby,
I think I wanna marry you.

Is it the look in your eyes,
Or is it this dancing juice?
Who cares baby,
I think I wanna marry you.

I’ll go get a ring let the choir bells sing like oooh,
So whatcha wanna do?
Let’s just run girl.

If we wake up and you wanna break up that’s cool.
No, I won’t blame you;
It was fun girl.

Don’t say no, no, no, no-no;
Just say yeah, yeah, yeah, yeah-yeah;
And we’ll go, go, go, go-go.
If you’re ready, like I’m ready.

Cause it’s a beautiful night,
We’re looking for something dumb to do.
Hey baby,
I think I wanna marry you.

Is it the look in your eyes,
Or is it this dancing juice?
Who cares baby,
I think I wanna marry you.

Just say I do,
Tell me right now baby,
Tell me right now baby. [x2]

Cause it’s a beautiful night,
We’re looking for something dumb to do.
Hey baby,
I think I wanna marry you.

Is it the look in your eyes,
Or is it this dancing juice?
Who cares baby,
I think I wanna marry you.

~My Love just For You MyDakBuSyuK~

~My Love just For You ~

~ Tiga Sebab Allah Menguji Manusia ~

Published 18 March 2011 by chaleeya

 1. KIFARAH

KIFARAH= ujian ke atas org yg baik tetapi terlanjur melakukan kejahatan.Maka ketika itulah ia diuji oleh Allah. Allah mnjadikan kesusahan dlm ujian itu sbg tebusan untuk mghapuskan dosa dan keterlanjurannya. Ertinya Allah mmblas kesalahannya di dunia utk melepaskannya dr balasan d akhirat. Ini adalah lebih baik krna azab d dunia adlh lebih ringan berbanding azab d akhirat. Dgn KIFARAH org baik itu akn mndapat peringatan dan amaran atas kesalahan dan keterlanjurannya lalu bertaubat kpd Allah.
 
 
“Dan Kami timpakan kpd mereka azab supaya mereka kembali ke jalan yg benar (Az-Zukhruf :48)”
 
 
 
2.      BALA
 
BALA= Ujian k eats org jahat yg sedang melakukan kejahatan. Allah jadikan ujian itu sbg hukuman d dunia sebelum dhukum d akhirat dengan hukuman yg lebih berat. Dengan kemurkaanNYA Allah turunkan kepedihan d dunia lg sebelum d azab d neraka.Mereka akan d azab 2 kali, ptama d dunia dan kedua d negeri abadi. Ringkasnya bala ialah bentuk ujian ke atas org jahat yg sedang melakukan kejahatan. Umat Nabi Nuh dtenggelamkan banjir, Firaun dtelan Laut merah ,Qarun dtelan bumi,kaum Aad,Tsamud dtmpa hujan batu dan bencana alam yg lain.

“Dan jika mereka berpaling (ingkar) Allah akan mnyeksa mereka dgn azab seksa yg tdk terperi sakitnya d dunia dan di akhirat dan mereka tdk akan mndapat sesiapapn d bumi ini yg akan mnjdi pelindung dan juga yg mnjdi penolong (At-Taubah:74)”
 

  
3.      IBTILA’
 
IBTILA’= Ujian thdp org baik yg sdg melakukan kebaikan .Ini adalah tnda kasih syg Allah kpd hmbaNYA yg taat. Justeru  dgn ibtila’ hmba itu akn mndpt pahala dan dtggikn pula darjatnya d sisi Allah. JIka tdk diuji bagaimana hmba yg taat itu hndak mndapat pahala sabar,syukur ,reda,pemaaf,qanaah dr Allah. Maka dgn ujian bentuk iniah ada kalangan para Rasul dtgkatkan ke darjat Ulul Azmi yakni mereka yg paling gigih sabar dan berani menanggung ujian.
Golongan para Nabi,syiddiqin,syuhadaq dan solehin adlah mereka yg sentiasa d uji dlm bntuk ibtila’ ini “Adakah patut kamu mnyangka bahawa  kamu akan masuk syurga padahal belum smp kepada kamu ujian dan cobaan seperti yg berlaku kpd org2 terdahulu drpd kamu?? Mereka telah dtimpa kepapaan kemusnahan harta bnda, dan serangan penyakit serta d goncangkan oleh ancaman bahaya musuh sehingga berkatalah Rasulullah dan org2 yg beriman yg ada bersamanya ; Bilakah dtgnya pertolongan Allah?
 
 
KEtahuilah sesungguhnya pertolongan Allah itu dekat (asalkan kamu bersabar dan berpegang teguh kpd agama Allah (Al-Baqarah :214)
  

~ Kun Fayakun ~

 

Subhanallah…. Betapa sayang nya Allah pada umat-Nya… Semoga kita semua sentiasa mendapat Pelindungan dari-Nya…..  Amin….

NatBeRrY Plu$ TabLeT

Published 16 March 2011 by chaleeya

chaleeya's blog

Natberry ~ Supplement utk mata~

Description of product :
NATBERRY Plus tablet contains bilberry and wolfberry extracts. Bilberry is a shrub related to the blueberry and grows in the meadows of Northern Europe while wolfberry, or better known as ‘Kai Chee’, has been used for 2, 000 years in the Chinese traditional medicine. The medicinally active component of a ripe bilberry fruit consists of flavonoid compound known. Wolfberry contains zeaxanthin that is essential for the retina as it is rich in nutrients and antioxidant qualities. Pack size: 10 blisters x 10 tablets

 

Sape penah try supplement nie??  Sy rase mcm nk try la.. sbb mata sy rase mcm x best… rase macam makin kabur… huhuhuhu… so sad…. hopefully akan mendatangkan hasil yg positive la hendaknya…. Aminnn….